Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.10.2007 22:30 - Пенсионерка, която не иска да бъде почерпена?
Автор: injnina Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4893 Коментари: 20 Гласове:
0

Последна промяна: 03.10.2007 22:33


Наех една жена, пенсионерка, да гледа детето ми, докато учителите стачкуват. Днес , след като й платих хонорара за няколко дни, както се бяхме уговорили, й предложих да я почерпя с нещо в кварталната сладкарница- торта, кола, кафе... Това е моето разбиране за благодарност и човешко отношение.
Останах безкрайно изумена, слисана и объркана, когато тя ми отказа с отговора: 
- По-добре ми дай парите , които ще ти струва почерпката!!!! Дори и 2 лв.,защото имам 156 лв. пенсия и трябва да оцелявам.
Според мен й бях дала достатъчно и точно според уговорката. Тези пари тя не би  получила ако нямаше стачка на учителите...Тогава? Това алчност ли е? Нахалство ли е? Оцеляване или унижение???Безпардонност?
Замрях и не можех нищо да предприема. Не знам защо се почувствах обидена, имаше нещо, което не разбирах и продължавам да не разбирам.
Странно? Може би е здравословен начин на живот без консумация на сладкиши? Е, аз пък се прежалвам от време на време? А може би недоимък?!! При всички случаи обаче е лошо възпитание. Как ли е гледала детето ми?



Гласувай:
0



1. esen - Наистина...
03.10.2007 22:46
Нямам думи!
Звучи ми като просяците, които искат пари за хляб, а като им купиш хляб не го искат и не са доволни.
Надявам се да е гледала детето ти добре.
Поздрави!
цитирай
2. injnina - esen
03.10.2007 22:48
Много точна е преценката ти!
Благодаря ти!!!
Лека вечер!
цитирай
3. mmmmmmmmm - Както и да го премислям
04.10.2007 08:24
май е възпитание...Няма да коментирам по-вече.
Дано не попадаш друг път на подобен отговор!
Усмихнат ден!:)
цитирай
4. pach - Не я познавам пенсионерката ти
04.10.2007 08:53
и дано да е гледала детето както трябва ...
Недоимъка озлобява възрастните хора ...
Или пък иска да запази дистанция от "шефа" който и плаща...
Но пък знам възръстни хора които оцеляват и с 96 лв. и не биха се държали така ...
Май е въпрос на първите 7 год.
:-))))))
цитирай
5. runner81 - по-лошото е...
04.10.2007 10:05
по-лошото е че ако е гледала твоето дете така за 2-3 - 5 дни, как ли е гледала собствените си? Ами те как са гледали техните (внуците и). Убеден съм че от време на време гледа и внуците, после дали иска от мама и тати да и платят за дето е гледала децата им?
цитирай
6. mattea - Не бива да се чувстваш обидена.
04.10.2007 10:14
Една от бавачките към които се обръщам ми каза аналогични неща - че предпочита парите, макар и по малко отколкото разни подаръци. Просто с парите тя си решава за какво ще ги харчи, а подаръка аз го избирам. И приятелските отношения са излишни. Кофти е, щото нали човек се настройва любвеобвилно - гледат ми детето и сега аз трябва да съм приятел. На мен също ми беше кофти в началото, но сега се чувствам облекчена - тъй или инак приятелите нещо лично и се избират, а пък работата си е работа.
цитирай
7. injnina - mmmmmmmm
04.10.2007 12:02
Определено е въпрос на възпитание. Но в тези вълчи времена не трябва да очаквам друго. Май аз съм си виновна, че съм сложила розови очила!
Поздрави!
цитирай
8. injnina - pach
04.10.2007 12:08
Най-вероятно недоимъка ги озлобява. И това, че сравняват своите пенсии с другите заплати. Казва си вероятно, че ще мина "тънко" ако я почерпя нещо си, а иначе ще ми е неудобно да й дам 2 или 5 лв. И очакването е поне 10лв.!! Казва си за мен- тя работи, печели добре. Какво са тогава десетина лв.? Как всичко вече е "пари"!
цитирай
9. injnina - runner81
04.10.2007 12:14
Казваш колко е важен моделът на семейните отношения! Сигурно в нейното семейство наистина отношенията са само в парични знаци и в никой случай на емоционална основа. Жалко ! Разбира се според мен!
Лек и прекрасен слънчев ден!
цитирай
10. injnina - mattea
04.10.2007 12:18
Отвори ми очите наистина. Спомних си поговорката да питаш патил човек и той да ти даде акъл.
Олекна ми щом по този начин няма да съм й задължена. "Пито-платено!" и точка понататък!
Усмихнат и прекрасен ден ти желая!
цитирай
11. fiona - И аз щях да се обидя...
04.10.2007 13:36
Първоначалната ми реакция сигурно щеше да бъде да й дам 2та лева и да се маха. Повече нямаше да я потърся.

Иначе я разбирам донякъде. За парите от почерпката може да си купи нещо необходимо. Пенсионерите наистина живеят тежко и се лишават от много неща. Явно тя е успяла да надмогне скруполите (ако ги е имала) в това отношение. Както казва mattea - трябва да разграничаваме нещата. Работата си е работа, приятелството си е приятелство и сиренето е с пари.
Хубав и усмихнат ден! :)
цитирай
12. анонимен - Всеки
04.10.2007 14:19
Всеки гледа от неговата си ... попа от камбанарията, ходжата от джамията. Хората са разделени на класи и вече говорим различни езици.
С тия мизерни 2 лева тя си има планове - ще купи мн повече например 2 кила брашно и ще лапа 5 дена.
Тук сметките с мн тънки ;)
Ти не я разбираш, те тебе също, но по вашата същност вие сте напълно еднакви.
Щеше да си различна от нея ако можеше да я разбереш, но ти не можеш.
Разликата м-у вас е във времето и мястото на раждане.
И мен не ме разбираш нали.
Аз те разбирам ;)
цитирай
13. injnina - fiona
04.10.2007 15:36
Надмогнала е скуполите! Иска полезни неща за оцеляване! Да, за съжаление е точно така. Действителността е такава!
Почнах да се ориентирам!
Благодаря ти за коментара!
Целувки!!!
цитирай
14. injnina - анонимен
04.10.2007 15:43
Пишейки този текст всъщност се опитвам да проумея постъпката й. Благодаря ти, че си ме разбрал и надявам се правилно.
Поздрави!!!
цитирай
15. rotazia - Милички, който не знае голямото ...
14.10.2007 16:20
Милички, който не знае голямото нямане, нищо не знае ,даже не моге да става дума за възпитание,нито пък сравнение с просяците,дето искали кеш
цитирай
16. injnina - rotazia
14.10.2007 16:28
Благодаря ти, че намина към мен и за коментара.
Да, тежко е сега теглото на пенсионерите, защото - "сит на гладен вяра не хваща".
Лека вечер!
цитирай
17. rotazia - Ako си доволна от жената, защо и тя да ...
14.10.2007 16:42
Ako си доволна от жената,защо и тя да не е доволна от теб ! Аз обичам,когато всички са доволни,макар че не се постига много лесно.Ето сега ,аз се радвам,че ти можеш да си позволиш да наемеш жена за твоето детенце!
цитирай
18. injnina - Ако една жена работи
14.10.2007 21:11
и се наложи може почасово да наеме жена било за гледане на дете, на болен родител или за почистване на дома.
Жената не може да смогне за всичко това, а е важно и да изглежда добре все пак?
Лека вечер!
цитирай
19. rotazia - В тези трудни времена всичко е въ...
15.10.2007 09:15
В тези трудни времена всичко е въпрос на възможности ,мое скромно мнение ! Виж, че трябва да изглеждаме добре ,не споря,но и това жената си го носи в гените ! Или го има или го няма/желанието/,а не средствата ! Всяко нещо е от значение !
цитирай
20. injnina - rotazia
15.10.2007 09:27
Как да си обясним тогава "Пълна промяна"?
Всяка жена иска да изглежда добре, независимо на колко години е, освн ако сама не се е запуснала.
Напълно си права като казваш, че жената носи хубостта си в гените, а и в ума си. Тя излъчва красота когато е щастлива, а това се постига не само с пари, а понякога парите изобщо не са фактор да е щастлива, макар и външно да изглежда като кукла или поне като поп-певица...?
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: injnina
Категория: Тя и той
Прочетен: 731792
Постинги: 150
Коментари: 1391
Гласове: 15151
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031